Interjú Szőcs Viktóriával, a Transtar Hungary alapító ügyvezetőjével

2025-10-07

2025 első félévéről, új szintekről és a jövő irányairól.

A tavalyi év lendülete idén sem tört meg – sőt, új dimenzióba lépett a Transtar Hungary története.

Egy modern, új irodában találkoztunk Szőcs Viktóriával, a vállalat alapító ügyvezetőjével, aki az elmúlt években a hazai logisztikai szektor egyik legkarakteresebb női vezetőjévé vált.

A megbeszélésünket rengeteg friss, a dinamikus fejlődést igazoló információ előzte meg.

Ezúttal 2025 első félévének tapasztalatait és a következő hónapok terveit elemeztük.

– Viktória, legutóbb egy építkező, küzdelmes év végén beszélgettünk. Most viszont egy szemmel láthatóan erősödő, új szintre lépett Transtar Hungary fogadott bennünket. Hogyan értékelnéd az idei év első felét?

– Dinamikus fejlődésről beszélhetünk, szó szerint és átvitt értelemben is.

Stabilizáltuk azokat az alapokat, amelyeket 2023–2024-ben elkezdtünk kiépíteni.

2025 első féléve üzletileg kimagasló volt: nemcsak forgalmi számokban, hanem minőségben is új szintre léptünk.

Új, erős és a szakterületünkön meghatározó partnereink lettek – olyan piaci szereplők, akik a minőség, a megbízhatóság és az innováció mentén választottak bennünket.

Ez számunkra a legnagyobb elismerés.

Ráadásul – és erre különösen büszke vagyok – mindezt úgy értük el, hogy közben átköltöztünk egy modern, reprezentatív irodába, és elindítottuk a Transtar Hungary saját márkájával megjelölt flottánkat is.

– Az új iroda és a saját flottás arculat elég karakteres megjelenés. Kommunikációs szempontból is tudatos lépés volt?

– Teljes mértékben.

Ma már nem elég „csak jól dolgozni” – láthatóvá is kell tenni, kik vagyunk és mit képviselünk.

A Transtar márkaépítésének szerves része, hogy minden részlet – a járműveinktől a belső tereken át a partnerkommunikációig – egységes, professzionális képet mutasson.

Ez nemcsak marketing, hanem bizalomépítés is.

A saját arculatot viselő flotta egyfajta mozgó névjegy, ami megkülönböztet, és egyértelművé teszi: itt vagyunk, jelen vagyunk, és hosszú távra építkezünk.

– A szakmai stáb is bővült. Milyen irányt vett a csapatépítés?

– Tudatosan nyitottunk a magasabb hozzáadott értéket képviselő, nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szakemberek felé.

Ez fontos, mert a piac is komplexebbé vált – ma már nem lehet csak „elvinni A-ból B-be” a szállítmányokat.

Megoldásokra, rugalmasságra, ügyfélorientált gondolkodásra van szükség.

Olyan csapatot építettünk, ahol mindenki érti a teljes láncot, tud dönteni, és partnerként gondolkodik.

Ez ma komoly versenyelőny.

– A logisztikai piacon még mindig érezhető a nemzetközi verseny és szabályozási nyomás. Milyen kihívások voltak az első félévben?

– A szektorunk még mindig gyorsan változó, gyakran túlszabályozott világ.

Az útdíjak, a vámeljárások, az uniós szinten mozgó tarifa-kérdések – mindennapi kihívásaink.

De nem panaszkodunk – sőt.

Úgy látom, az alkalmazkodási képesség, az agilitás és az előrelátás a mi térfelünkön van.

Számunkra nem probléma a változás – abból építkezünk.

– Mi most az a „titkos összetevő”, ami a Transtart más cégek fölé emeli?

– Nincs titok.

Csak tudatosság, támogató partnerség és szolgáltatási minőség.

A mai ügyfelek értékelik, ha valaki valóban rájuk szabja a megoldást, nem pedig rájuk erőlteti a saját rendszerét.

Nálunk minden ügyfél saját logisztikai stratégiát kap – legyen szó akár egy kisebb exportőrről, akár egy multinacionális társaságról.

A dokumentációtól az útvonalengedélyig, a vámpapíroktól a kikötői vagy repülőtéri ügyintézésig minden nálunk van egy kézben – gyorsan, profin, olajozottan.

Ez a mi win–win modellünk.

– És mit tartogat a 2025-ös év második fele? Mire számíthatnak az ügyfelek, partnerek?

– Fókuszban van a nemzetközi kapcsolataink további erősítése – több hajóstársasággal, kikötői szolgáltatóval és további nagy partnerekkel tárgyalunk stratégiai együttműködésekről.

Emellett folytatjuk a flottabővítést, és még komplexebb szolgáltatási csomagokat alakítunk ki.

Célunk, hogy a Transtar Hungary ne csak jelen legyen a logisztikai piacon, hanem referenciává váljon – itthon és külföldön egyaránt.

És persze építjük tovább a márkát – értékalapon, hosszú távra.

– Gratulálunk az eddigi eredményekhez! Kívánjuk, hogy a második félév is legalább ilyen sikeres legyen!

– Nagyon köszönöm!

Bízom benne, hogy nemcsak mi, hanem az egész szakma profitál ebből az új minőségi hullámból, amiben most mindannyian benne vagyunk.

Szerkesztő: ProgressLAB üzletfejlesztési divízió, 2025 nyár

hu_HUHungarian